De volgende velden zijn niet correct: 

(?)
(?)
Zoeken

FAQ- Veelgestelde vragen


De juiste banden kiezen
+INFO
Hoe kan ik de afmetingen van mijn band lezen zodat ik er zeker van ben dat ik het juiste product bestel?
De juiste banden kiezen

Hoe kan ik de afmetingen van mijn band lezen zodat ik er zeker van ben dat ik het juiste product bestel?

U vindt alle informatie om de kenmerken van uw band af te lezen en te begrijpen in de sectie "bandencategorien" of ¨lees een band¨ op de homepage van www.hallobanden.be.
Als het niet gaat om de oorspronkelijke banden van de auto, moet u de informatie verifiëren met de informatie in de handleiding van uw auto waarin de door de fabrikant goedgekeurde afmeting staat.

Hoe oud zijn de banden die op www.hallobanden.be worden verkocht?
Al onze banden zijn nieuw (nooit gemonteerd en opgeslagen volgens de door de fabrikanten vereiste omstandigheden wat betreft licht en temperatuur). Om de exacte productieweek en -jaar te weten moet u het DOT nummer op de zijkant van de band raadplegen, maar wij kunnen u dit nummer niet op voorhand geven, gezien zelfs de fabrikanten het niet kennen (zij leveren namelijk vanuit verschillende opslagcentra en maken dezelfde banden in verschillende fabrieken). Over het algemeen, hebben onze banden dus een DOT kleiner dan 2 jaar.

Zit er garantie op de banden die bij www.Hallobanden.be worden gekocht?
Op de bij www.hallobanden.be gekochte banden zit fabrieksgarantie en daarom moeten de normale gebruiksvoorwaarden worden aangehouden om volledig van deze garantie te profiteren.

Waar komen de door www.Hallobanden.be verkochte banden vandaan?
Afhankelijk van de productiecentra, komen de banden voornamelijk uit Europa maar kunnen ook uit andere werelddelen komen. In ieder geval voldoen de banden die door www.hallobanden.be worden gekocht aan de Europese normen.

Zijn alle banden die door www.hallobanden.be worden aangeboden op voorraad?
Alle banden die door www.hallobanden.be worden aangeboden zijn op voorraad. Als, op het moment van de validatie van uw bestelling, het product niet op voorraad is, wordt u  per mail op de hoogte gebracht.

Waarom zijn sommige banden niet meer verkrijgbaar?
De voorraad van Hallobanden is één van de grootste in Europa, hij telt meer dan 500 000 banden. Het kan gebeuren dat bepaalde referenties niet verkrijgbaar zijn. In dat geval, geven wij dat aan bij selectie van de band of over de validatie van uw bestelling. Als u echter dit product wilt bestellen, hebt u de mogelijkheid om ons een e-mail te sturen waarop wij u binnen 48 uur antwoorden om u een levertermijn door te geven.

Verkoopt www.hallobanden.be banden voor tweewielers (motors, fietsen)?
Momenteel verkoopt www.hallobanden.be banden voor personenvoertuigen, 4x4, bestelwagens en campers. Het is niet uitgesloten dat www.hallobanden.be in de toekomst ook banden voor tweewielers zal aanbieden. De nieuwspagina op onze website zal u daarvan op de hoogte houden. 
De betaling
+INFO
Worden de banden inclusief of exclusief BTW gefactureerd? Hoe betaal ik de montageservice? Wat zijn de verschillende betaalmiddelen op www.hallobanden.be ? ...

De betaling
Worden de banden inclusief of exclusief BTW gefactureerd?
De banden en alle bijbehorende services worden inclusief BTW (21%) gefactureerd.

Wat zijn de verschillende betaalmiddelen op www.hallobanden.be ?
www.hallobanden.be biedt u aan om uw banden te betalen via de volgende mogelijkheden:

- Creditcard (Visa, EuroCard-MasterCard of American Express)

- Paypal (Uw bankgegevens wordt nooit aan ons doorgegeven)

- Bankoverschrijving

- Telefonisch (creditcard of bankoverschrijving). De betaling per telefoon kan via het nummer:  0800 585 32. Vergeet niet om uw creditcard bij de hand te hebben.

NB: Betaling per prepaid kaart is niet mogelijk


Worden de banden inclusief of exclusief BTW gefactureerd?
De banden en alle bijbehorende services worden inclusief BTW (21%) gefactureerd.


Is mijn betaling beveiligd?
Het beheer van de transacties van www.hallobanden.be wordt verzorgd een beveiligde server (SSL). Deze prestatiegerichte technologie verzekert de betrouwbaarheid van onze online handel. De software versleutelt al uw persoonlijke gegevens die noodzakelijk zijn voor de verwerking van uw bestellingen (naam, adres, bankgegevens) op het moment van hun invoer. Tijdens hun eenmalige overdracht via internet, is het onmogelijk ze te lezen.


Ontvang ik een factuur voor iedere bestelling op www.hallobanden.be?

Als u koopt op www.hallobanden.be, ontvangt u automatisch een factuur zodra de bestelling is verzonden. Deze factuur staat op uw naam en geeft duidelijk de details van uw bestelling en BTW aan. Als u geen factuur ontvangt, controleert u of het spamfilter in uw postvak het niet heeft geblokkeerd. U kunt ook een duplicaat aanvragen bij onze boekhoudafdeling via de klantenservice op 0800 585 32

Levering en het volgen van mijn bestelling
+INFO
Hoe weet ik of mijn bestelling u goed is doorgegeven?
Levering en het volgen van mijn bestelling

Hoe weet ik of mijn bestelling u goed is doorgegeven?
Bij ontvangst van uw bestelling ontvangt u automatisch een e-mail met de bevestiging van uw bestelling die u aangeeft dat deze bestelling goed is doorgegeven en door ons is ontvangen. Als u geen e-mail heeft ontvangen, moet u eerst kijken of deze in de “spam’s” is gekomen (ongewenste e-mail). Als dat niet het geval is, neem dan contact op met de Klantenservice van hallobanden of op  0800 585 32

Wat zijn de leverkosten?
De leverkosten zijn gratis vanaf twee banden voor zowel levering aan huis als levering bij een aangesloten bandenspecialist. Voor de levering van één band bedragen de verzendkosten €6  BTW.

Wat is de levertijd?
Behalve in geval van een logistiek probleem worden onze banden uiterlijk binnen 4 werkdagen geleverd. In de meeste gevallen worden de banden al binnen 3 werkdagen geleverd.

Kan ik mijn bestelling volgen?
Om uw levering te volgen, geven wij u per e-mail een link door die u persoonlijke toegang geeft tot het platform van logistieke follow-up van onze transporteur. Heeft u vragen neem dan contact met Hallobanden. Houdt u bestelnummer bij de hand die u kunt vinden in de bevestigingsmail die u heeft ontvangen nadat u de bestelling had geplaatst.

Waar kan ik mijn banden laten leveren?
U kunt uw banden laten afleveren bij een van onze 300 montage centra. De levering is gratis vanaf twee banden.
U kunt uw banden ook laten afleveren thuis of op het werk en meer in het algemeen op het adres van uw keuze in België. Deze levering is ook gratis vanaf 2 banden.

Is het mogelijk het leveradres te wijzigen of van montagecentrum te veranderen nadat ik de bestelling heb uitgevoerd?
Wij zorgen voor een zeer snel logistiek circuit. Daarom is het na bevestiging van uw bestelling niet meer mogelijk om het leveradres of het montagecentrum te wijzigen.

Ik was afwezig op het moment van ontvangst van de goederen. Hoe kan ik ze verkrijgen?
Als u afwezig bent doet de bezorger van het transportbedrijf een bericht in uw brievenbus dat hij is langs geweest. Met de aanwijzingen op dit bericht kunt u een nieuwe datum afspreken voor de levering van uw banden.

Ik heb de banden thuis ontvangen maar de bestelling is onvolledig of ik wil schade doorgeven. Hoe gaat dat?
Afhankelijk van het aantal bestelde banden en hun afmetingen kunt u één of meerdere pakketten ontvangen. U moet controleren of het totaal aantal ontvangen pakketten overeenkomt met uw hele bestelling. Het kan gebeuren dat de pakketten niet tegelijkertijd aankomen maar met een zekere tussenpoos. In dat geval moet u goed aangeven op het leverformulier van het eerste pakket “één enkel pakket geleverd van x verwachte pakketten”.
In het geval het pakket niet conform is (ontbrekend, beschadigd product, incorrecte referentie), kunt u het pakket beter weigeren. Als u het pakket echter hebt aangenomen, moet u een voorbehoud op het leverformulier zetten. U geeft dit voorbehoud daarna snel door aan onze Klantenservice.


Kan ik mijn bestelling annuleren?
Voor een annuleringsverzoek van uw bestelling moet u contact opnemen met de Klantenservice van Hallobanden. Als de bestelling al verstuurd is worden retourkosten van €25,- incl. BTW per band in rekening gebracht.
Een afspraak maken voor de montage van mijn banden
+INFO
Op welke manier vereenvoudigt Hallobanden de montage van mijn banden? ...

Een afspraak maken voor de montage van mijn banden

Op welke manier vereenvoudigt Hallobanden de montage van mijn banden?
Hallobanden heeft samenwerkingscontracten gesloten met vakkundige bandenzaken. Zodra u een product hebt geselecteerd, bieden wij u aan om het direct bij één van onze 300 partners te leveren. De levering in een centrum is gratis vanaf twee banden (levering 1 band is 6€) en het is zeer eenvoudig om een partnercentrum bij u in de buurt te vinden: u hoeft alleen uw postcode of uw plaatsnaam in te typen en wij stellen u een resultatenlijst voor.


Hoe verloopt het maken van een afspraak?

Wanner het montage punt uw banden binnen 3-4 dagen ontvangt, belt deze u op om een afspraak te plannen. Uiteraard heeft u de mogelijkheid om rechtstreeks contact met hem op te neme.

Moet ik contact opnemen met het montagecentrum om het in te lichten dat ik banden besteld heb die bij hun worden geleverd?
Wanneer uw transactie wordt geregistreerd, wordt het montagecentrum automatisch geïnformeerd over uw bestelling en de datum van uw afspraak. Hij zal contact met u opnemen na ontvangst van uw bestelling om een afspraak te maken.

De montage van mijn banden
+INFO
Welk montagecentrum ligt het dichtst bij mij in de buurt? Hoe kan ik weten wat de juiste prijs is voor de montage mijn banden? Wat moet ik op de dag van montage nog afrekenen? ...

De montage van mijn banden

Welk montagecentrum ligt het dichtst bij mij in de buurt?

www.hallobanden.be beschikt over een netwerk van meer dan 300 aangesloten montagecentra. Om het centrum te selecteren dat het dichtst bij uw huis ligt, moet u de banden selecteren waarvoor u belangstelling hebt en daarna de levering in een aangesloten montagecentrum. U kunt uw postcode intypen of uw plaatsnaam. Wij stellen u dan een selectie centra voor van het dichtstbijzijnde tot het meest afgelegen ten opzichte van het ingetypte adres.

Wat moet ik op de dag van montage nog afrekenen?

De montage kosten en overige services worden bij het montage punt afgerekend.

 

Wat is het belang voor de Hallobanden montagecentra om op www.hallobanden.be bestelde banden te ontvangen en te monteren?
De online verkoop van banden vertegenwoordigt vandaag een sterk groeiend distributiekanaal. Bandenspecialisten negeren dat niet en hebben ervoor gekozen om met hallobanden samen te werken om in hun centra de internetklanten te verwelkomen.


Hoe lang gaat de montage van mijn banden duren?
Onze montagecentra zorgen ervoor dat u binnen een uur weer met de nieuwe banden goed gemonteerd weg kunt. Het kan voorkomen dat wat langer duurt, afhankelijk van het type wagen en banden.

De bescherming van mijn persoonlijke gegevens
+INFO
Hoe worden mijn persoonlijke gegevens die ik op www.Hallobanden.be doorgeef beschermd? Welk wachtwoord moet ik geven?
De bescherming van mijn persoonlijke gegevens


Hoe worden mijn persoonlijke gegevens die ik op www.Hallobanden.be doorgeef beschermd?
Het is mogelijk de website www.hallobanden.be te raadplegen zonder uw identiteit of andere informatie van persoonlijke aard te onthullen. Wat betreft de informatie op naam die u ons doorgeeft, u beschikt over een recht van toegang en wijziging in overeenstemming met de wetgeving. De inzameling van deze informatie is nodig om te voldoen aan uw informatieverzoeken, afspraken en om een eventueel een elektronische newsletter te doen toekomen. Als u daartoe uitdrukkelijke toestemming hebt gegeven, kan deze informatie worden doorgegeven aan partners van www.hallobanden.be.

Ledere bezoeker heeft toegang tot informatie die op hem betrekking heeft en kan deze zonodig wijzigen of verwijderen. Iedere bezoeker kan zich ook kosteloos verzetten tegen inzameling en verwerking van deze gegevens door de vennootschap TYREDATING. Om dit recht van verzet, wijziging of verbetering uit te oefenen, kan de bezoeker zich schriftelijk richten tot de vennootschap Tyredating , Lyon (69003) 107, Rue Servient of via e-mail op het volgende adres: klantenservice@hallobanden.be


Welk wachtwoord moet ik geven?
Bij uw eerste bestelling op www.hallobanden.be, stellen wij u voor een rekening te creëren met uw persoonlijke gegevens (naam, e-mail, leveradres,...). De toegang tot deze rekening wordt beschermd door een door u gekozen wachtwoord.
Voor uw volgende bestellingen kunt u nog steeds gebruik maken van deze rekening. Als u het wachtwoord hebt vergeten hoeft u het ons alleen maar te vragen om het u via e-mail op te sturen. Deze handeling gebeurt op dezelfde plaats als het intypen van het wachtwoord.
Hoe selecteert hallobanden zijn montagepartners?
+INFO
Hoe worden de montagecentra door www.Hallobanden.be geworven? Ik ben bandenspecialist en ik wil graag partner van www.Hallobanden.be worden. Hoe werkt dat?
Hoe selecteert Hallobanden zijn montagepartners?

Hoe worden de montagecentra door www.hallobanden.be geworven?
www.hallobanden.be selecteert zijn montagecentra aan de hand van hun vermogen een kwaliteitsservice te bieden. Omdat bandenmontage steeds specifieker is geworden (montage van RunFlat banden, elektronische ventielen, montage grote afmetingen,…) heeft www.hallobanden.be ervoor gekozen om alleen maar met bandenspecialisten te werken. Op de website vindt u dus geen adressen van kleine garages die niet gespecialiseerd zijn in bandenmontage.

Ik ben bandenspecialist en ik wil graag partner van www.Hallobanden.be worden. Hoe werkt dat?
Om als aangeduid montagecentrum partner te worden van www.hallobanden.be moet u naar de website www.hallobanden.be gaan en het voorgestelde vragenformulier invullen hier. Wij bestuderen dan uw kandidaatstelling en als u voldoet aan de criteria voor servicekwaliteit en vakkundigheid waarnaar wij op zoek zijn, zullen wij contact met u opnemen om u een dienstverleningscontract aan te bieden.